Torsdag: Lukket indtil påske

Opdateret 3. juli 2024

Handelsbetingelser hos Oplevelsescenter Nyvang

Generelle oplysninger

Oplevelsescenter Nyvang
CVR nr.: 13978298
Telefon: 59434030
E-mail: nyvang@andelslandsbyen.dk

Priser

Hos Oplevelsescenter Nyvang er alle priserne i danske kroner.
Entré/institutionskort er momsfri og vil fremgå specifikt af kvitteringen.
Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Der tages forbehold for udsolgte arrangementer.

Betaling

Oplevelsescenter Nyvang modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og kontanter.
Alle beløb er i DKK; danske kroner og inkl. moms (entré/institutionskort undtaget). Der tages forbehold for prisfejl, prisændringer og udsolgte/udgåede varer.

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af entré/institutionskort skal betales i henhold til den enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.
Betaling af entré/institutionskort forekommer enten ved ankomst på Oplevelsescenter Nyvangs område eller inden ankomst ved fremsendte faktura.
Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængeligt via det valgte betalingsmiddel.

Levering

Oplevelsescenter Nyvang sender entré/institutionskort/faktura på e-mail, når der er modtaget en bestilling. Du får tilsendt bekræftelse, samt billetter via en vedhæftet PDF.
Billetterne skal scannes via smartphone eller udprint, når du ankommer til Oplevelsescenter Nyvang hvorefter fysisk billet vil blive udleveret.
Ved betaling via faktura inden ankomst til Oplevelsescenter Nyvang medbringes denne til visning i Velkomstcentret. Fysiske billetter udleveres ved ankomst hvis dette er bestilt. Ved endagsentré for institutioner/busselskaber bliver I lukket ind af lågen af de ansatte efter bekræftelse af betalt faktura.
Ved booking af aktiviteter (rundvisning, hestevognstur, golfvogn, rutebil) tager vi forbehold for aflysning med kort varsel, og frem til ankomst. Oplevelsescenter Nyvang er båret af frivillige kræfter, og vi kan derfor ikke på forhånd tage forbehold for eventuelle sygemeldinger eller anden grund, der kan forelægge en aflysning fra vores side.
Såfremt Oplevelsescenter Nyvang aflyser et arrangement eller et tilkøb, refunderes beløbet naturligvis, og bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.

Gyldighed

Entréens/institutionskortets gyldighed er noteret på PDF’en, som er tilsendt på e-mail.
Der gøres opmærksom på, at entrébilletten er personlig og kun kan scannes af personen, hvis navn er angivet på billetten efter udfyldelse i Velkomstcenteret.
Ved køb af mere end én entré online, vil der stå købers navn på alle modtagne billetter via mail. Ved første besøg i Oplevelsescenter Nyvang scannes QR-koderne på de modtagne PDF’er, hvorefter I får udleveret jeres entrékort, som er gældende hele den indeværende sæson. Billetterne personliggøres efter udprint, ved at udfylde informationerne på bagsiden af billetten.
Når den fysiske billet udleveres, udfyldes personlig info på bagsiden af personen. Hvis ikke udfyldt, eller ikke udfyldt korrekt, er entréen ikke gyldig. Vi forbeholder os retten til at lave stikprøver.

Fortrydelsesret

I henhold til "Lov om forbrugeraftaler § 18 stk. 2 nr. 12" er billetter købt online og på faktura ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Såfremt Oplevelsescenter Nyvang aflyser et arrangement eller et tilkøb, refunderes beløbet naturligvis, og bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.
Oplevelsescenter Nyvang refunderer ikke ubrugte billetter eller tilkøb. Billetter, arrangementer og tilkøb købt og betalt på faktura er bindende ved fremsendelse af denne. I tilfælde af færre deltagende på ankomstdagen, refunderer Oplevelsescenter Nyvang ikke ubrugte billetter, aktiviteter eller tilkøb. Ved køb af Entré, som er gældende hele den indeværende sæson, bliver denne naturligvis stadig udleveret ved ankomst, og kan bruges på senere besøg hos Oplevelsescenter Nyvang.

Gebyrer refunderes ikke.

 

Handelsvilkår

Tilbud afgives og accepteres skriftligt. Ethvert tilbud er med forbehold for prisændringer, ledighed i kalenderen og mellemsalg, i hvilket tilfælde Oplevelsescenter Nyvang ikke er bundet af tilbuddet.
Oplevelsescenter Nyvangs tilbud er gældende i 10 dage fra afgivelse, medmindre tilbuddet angiver anden aftale. Ordren er bindende og gældende ved fremsendelse af skriftlig ordrebekræftelse efter accept af tilbud og aftale.
Tilkøb af aktiviteter såsom rundvisning, undervisningsforløb og hestevognsture kan først bekræftes efter accept af tilbud og fremsendelse af ordrebekræftelse. Ved booking af disse aktiviteter, tager vi forbehold for aflysning frem til ankomstdag (se levering).
Ændringer og evt. annullering af ordre kan ske indtil 10 dage før ankomst. Herefter fremsendes endelig faktura, hvorefter er ordren bindende.
For skoler/institutioner: Ændringer og evt. annullering af ordre kan ske indtil 30 dage før ankomst. Herefter fremsendes endelig faktura, hvorefter ordren er bindende og der kan ikke længere ændres i deltagerantal.

Ændringer i ordrer skal altid sendes skriftligt til nyvang@andelslandsbyen.dk, og er først gældende ved skriftlig accept.
Der tages forbehold for prisjusteringer, prisændringer og ændringer i vores oplyste program. Vi forbeholder retten til at efterfakturere i tilfælde af ovenstående og/eller tilkøb.

 

Ansvar og ansvarsbegrænsning

Dansk Rets almindelige regler finder anvendelse med den nedenfor anførte begrænsninger, herunder at Oplevelsescenter Nyvang ikke kan blive erstatningsansvarlig for kundens indirekte eller afledte tab såsom transportomkostninger.
Omfanget af Oplevelsescenter Nyvangs erstatningspligt er beløbsmæssigt begrænset, således Oplevelsescenter Nyvang maksimalt kan være forpligtet til at betale et beløb til kunden, svarende til det vederlag kunden i henhold til aftalen, skulle betale for den/de misligholdte ydelser.

 

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. Oplysningerne er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, herunder fremsende billetter, faktura, ordrebekræftelser mm.
Personoplysningerne registreres hos Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig. Du kan læse om vores persondatapolitik her: https://billet.oplevelsescenternyvang.dk/gdpr.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige er Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til nyvang@andelslandsbyen.dk.

 

Mangler og reklamation

Oplevelsescenter Nyvang påtager sig ikke noget ansvar for fejl eller forsinkelser i levering, som skyldes tekniske problemer hos køber, eller fejl i e-mail oplyst af køber. Billetten er et ihændehaverbevis, og køber bærer selv ansvaret for eventuelt misbrug af billetter. Vær opmærksom på, at billetterne ikke kan lamineres og at Oplevelsescenter Nyvang ikke kan erstatte ødelagte billetter.

I tilfælde af at kunden påviser oprindelige mangler ved det leverede, er Oplevelsescenter Nyvang forpligtet til, uden beregning for kunden, at afhjælpe manglen, eller om nødvendigt at foretage omlevering af det leverede. Dog er kunden, i tilfælde af at denne påberåber sig mangler ved det leverede, forpligtet til at henvende sig til Oplevelsescenter Nyvang via e-mail på nyvang@andelslandsbyen.dk indenfor rimelig tid.

Såfremt Oplevelsescenter Nyvang vurderer, at det ikke er muligt at afhjælpe manglen eller foretage omlevering, betaler Oplevelsescenter Nyvang skadeserstatning i henhold til bestemmelserne i afsnittet vedrørende "Ansvar og ansvarsbegrænsning"
I tilfælde af påviste mangler ved det leverede, kan kunden ikke fordre hel eller delvis ophævelse af købet, ligesom kunden ikke kan fordre forholdsmæssigt afslag i købesummen.

Har du en klage over en billet, købt hos os, kan der sendes en klage til os på nyvang@andelslandsbyen.dk.

Alternativt kan du kontakte:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

eller

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: nyvang@andelslandsbyen.dk.

Opdateret 3. juli 2024

Handelsbetingelser hos Oplevelsescenter Nyvang

Generelle oplysninger

Oplevelsescenter Nyvang
CVR nr.: 13978298
Telefon: 59434030
E-mail: nyvang@andelslandsbyen.dk

Priser

Hos Oplevelsescenter Nyvang er alle priserne i danske kroner.
Entré/institutionskort er momsfri og vil fremgå specifikt af kvitteringen.
Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Der tages forbehold for udsolgte arrangementer.

Betaling

Oplevelsescenter Nyvang modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og kontanter.
Alle beløb er i DKK; danske kroner og inkl. moms (entré/institutionskort undtaget). Der tages forbehold for prisfejl, prisændringer og udsolgte/udgåede varer.

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af entré/institutionskort skal betales i henhold til den enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.
Betaling af entré/institutionskort forekommer enten ved ankomst på Oplevelsescenter Nyvangs område eller inden ankomst ved fremsendte faktura.
Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængeligt via det valgte betalingsmiddel.

Levering

Oplevelsescenter Nyvang sender entré/institutionskort/faktura på e-mail, når der er modtaget en bestilling. Du får tilsendt bekræftelse, samt billetter via en vedhæftet PDF.
Billetterne skal scannes via smartphone eller udprint, når du ankommer til Oplevelsescenter Nyvang hvorefter fysisk billet vil blive udleveret.
Ved betaling via faktura inden ankomst til Oplevelsescenter Nyvang medbringes denne til visning i Velkomstcentret. Fysiske billetter udleveres ved ankomst hvis dette er bestilt. Ved endagsentré for institutioner/busselskaber bliver I lukket ind af lågen af de ansatte efter bekræftelse af betalt faktura.
Ved booking af aktiviteter (rundvisning, hestevognstur, golfvogn, rutebil) tager vi forbehold for aflysning med kort varsel, og frem til ankomst. Oplevelsescenter Nyvang er båret af frivillige kræfter, og vi kan derfor ikke på forhånd tage forbehold for eventuelle sygemeldinger eller anden grund, der kan forelægge en aflysning fra vores side.
Såfremt Oplevelsescenter Nyvang aflyser et arrangement eller et tilkøb, refunderes beløbet naturligvis, og bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.

Gyldighed

Entréens/institutionskortets gyldighed er noteret på PDF’en, som er tilsendt på e-mail.
Der gøres opmærksom på, at entrébilletten er personlig og kun kan scannes af personen, hvis navn er angivet på billetten efter udfyldelse i Velkomstcenteret.
Ved køb af mere end én entré online, vil der stå købers navn på alle modtagne billetter via mail. Ved første besøg i Oplevelsescenter Nyvang scannes QR-koderne på de modtagne PDF’er, hvorefter I får udleveret jeres entrékort, som er gældende hele den indeværende sæson. Billetterne personliggøres efter udprint, ved at udfylde informationerne på bagsiden af billetten.
Når den fysiske billet udleveres, udfyldes personlig info på bagsiden af personen. Hvis ikke udfyldt, eller ikke udfyldt korrekt, er entréen ikke gyldig. Vi forbeholder os retten til at lave stikprøver.

Fortrydelsesret

I henhold til "Lov om forbrugeraftaler § 18 stk. 2 nr. 12" er billetter købt online og på faktura ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Såfremt Oplevelsescenter Nyvang aflyser et arrangement eller et tilkøb, refunderes beløbet naturligvis, og bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.
Oplevelsescenter Nyvang refunderer ikke ubrugte billetter eller tilkøb. Billetter, arrangementer og tilkøb købt og betalt på faktura er bindende ved fremsendelse af denne. I tilfælde af færre deltagende på ankomstdagen, refunderer Oplevelsescenter Nyvang ikke ubrugte billetter, aktiviteter eller tilkøb. Ved køb af Entré, som er gældende hele den indeværende sæson, bliver denne naturligvis stadig udleveret ved ankomst, og kan bruges på senere besøg hos Oplevelsescenter Nyvang.

Gebyrer refunderes ikke.

 

Handelsvilkår

Tilbud afgives og accepteres skriftligt. Ethvert tilbud er med forbehold for prisændringer, ledighed i kalenderen og mellemsalg, i hvilket tilfælde Oplevelsescenter Nyvang ikke er bundet af tilbuddet.
Oplevelsescenter Nyvangs tilbud er gældende i 10 dage fra afgivelse, medmindre tilbuddet angiver anden aftale. Ordren er bindende og gældende ved fremsendelse af skriftlig ordrebekræftelse efter accept af tilbud og aftale.
Tilkøb af aktiviteter såsom rundvisning, undervisningsforløb og hestevognsture kan først bekræftes efter accept af tilbud og fremsendelse af ordrebekræftelse. Ved booking af disse aktiviteter, tager vi forbehold for aflysning frem til ankomstdag (se levering).
Ændringer og evt. annullering af ordre kan ske indtil 10 dage før ankomst. Herefter fremsendes endelig faktura, hvorefter er ordren bindende.
For skoler/institutioner: Ændringer og evt. annullering af ordre kan ske indtil 30 dage før ankomst. Herefter fremsendes endelig faktura, hvorefter ordren er bindende og der kan ikke længere ændres i deltagerantal.

Ændringer i ordrer skal altid sendes skriftligt til nyvang@andelslandsbyen.dk, og er først gældende ved skriftlig accept.
Der tages forbehold for prisjusteringer, prisændringer og ændringer i vores oplyste program. Vi forbeholder retten til at efterfakturere i tilfælde af ovenstående og/eller tilkøb.

 

Ansvar og ansvarsbegrænsning

Dansk Rets almindelige regler finder anvendelse med den nedenfor anførte begrænsninger, herunder at Oplevelsescenter Nyvang ikke kan blive erstatningsansvarlig for kundens indirekte eller afledte tab såsom transportomkostninger.
Omfanget af Oplevelsescenter Nyvangs erstatningspligt er beløbsmæssigt begrænset, således Oplevelsescenter Nyvang maksimalt kan være forpligtet til at betale et beløb til kunden, svarende til det vederlag kunden i henhold til aftalen, skulle betale for den/de misligholdte ydelser.

 

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. Oplysningerne er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, herunder fremsende billetter, faktura, ordrebekræftelser mm.
Personoplysningerne registreres hos Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig. Du kan læse om vores persondatapolitik her: https://billet.oplevelsescenternyvang.dk/gdpr.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige er Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Den Selvejende Institution Oplevelsescenter Nyvang har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til nyvang@andelslandsbyen.dk.

 

Mangler og reklamation

Oplevelsescenter Nyvang påtager sig ikke noget ansvar for fejl eller forsinkelser i levering, som skyldes tekniske problemer hos køber, eller fejl i e-mail oplyst af køber. Billetten er et ihændehaverbevis, og køber bærer selv ansvaret for eventuelt misbrug af billetter. Vær opmærksom på, at billetterne ikke kan lamineres og at Oplevelsescenter Nyvang ikke kan erstatte ødelagte billetter.

I tilfælde af at kunden påviser oprindelige mangler ved det leverede, er Oplevelsescenter Nyvang forpligtet til, uden beregning for kunden, at afhjælpe manglen, eller om nødvendigt at foretage omlevering af det leverede. Dog er kunden, i tilfælde af at denne påberåber sig mangler ved det leverede, forpligtet til at henvende sig til Oplevelsescenter Nyvang via e-mail på nyvang@andelslandsbyen.dk indenfor rimelig tid.

Såfremt Oplevelsescenter Nyvang vurderer, at det ikke er muligt at afhjælpe manglen eller foretage omlevering, betaler Oplevelsescenter Nyvang skadeserstatning i henhold til bestemmelserne i afsnittet vedrørende "Ansvar og ansvarsbegrænsning"
I tilfælde af påviste mangler ved det leverede, kan kunden ikke fordre hel eller delvis ophævelse af købet, ligesom kunden ikke kan fordre forholdsmæssigt afslag i købesummen.

Har du en klage over en billet, købt hos os, kan der sendes en klage til os på nyvang@andelslandsbyen.dk.

Alternativt kan du kontakte:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

eller

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: nyvang@andelslandsbyen.dk.

Kontaktinformation

Følg med

Praktisk information

Forsæson: 25. april – 30. juni
Åbent tirsdag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag fra kl. 10-16.
Lukket mandag og fredag.

Højsæson: 1. juli – 4. august
Åbent mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag fra kl. 10-16.
Lukket fredag.

Sensæson: 5. august – 20. oktober
Åbent tirsdag, onsdag, torsdag, lørdag og søndag fra kl. 10-16.
(åbent alle dage i efterårsferien)
Lukket mandag og fredag på nær dagene i efterårsferien.

Jul i Nyvang:
23. – 24., 27. – 28. og 30. november samt 1. december fra kl. 10-16.

Du kan se sæsonens priser og købe entrébiller her.

Du kan finde vej, ved at trykke på vores adresse:
Oplevelsescenter Nyvang
Nyvangs Allé 4
4300 Holbæk

Oplevelsescenter Nyvang ligger udenfor Holbæk, tæt på motorvejen.

Vi har en stor parkeringsplads lige ved indgangen, så der er altid plads til bilen.

Vi har også parkering til busser, samt handicapparkering.

Vi har flere handicapvenlige parkeringspladser tæt på Velkomstcentret.

Det er nemt at komme rundt i området med kørestol og rollator, og i flere af bygningerne kan man godt komme ind i med kørestol og rollator. Dog vil der være steder, hvor det ikke har været muligt at skabe en handicapvenlig løsning ved indgangen.
Kontakt endelig sekretariat, for spørgsmål og vejledning.

Vi har et begrænset antal kørestole, der kan lånes ved forudbestilling.
Det er muligt at få en tur rundt i Nyvang med vores golfbil. Kontakt vores administration på +45 5943 4030 eller nyvang@andelslandsbyen.dk, for yderligere information.

Du kan få lækre, danske retter i vores Traktørsted Madam Blaa.

I er meget velkomne til at medbringe mad hjemmefra og nyde den ved en af vores hvilepladser på området.

Hvis det regner, og der ikke foregår andre aktiviteter i forsamlingshuset, er det også muligt at spise sin medbragte mad der. (Løbende kommer der nye aktiviteter, man kan derfor ikke på forhånd reservere plads i forsamlingshuset, til at spise medbragt mad)

I regnvejr kan mindre grupper finde ly til madpakkespisning i husene på Aktivitetspladsen.

Du må meget gerne medbringe hund på området, men den skal være i snor.

Hunde har ikke adgang til vores bygninger (servicehunde er undtaget).

Her kan du se Fødevarestyrelsens smiley-rapporter for vores butikker og madsteder:

Om Nyvang

Nyhedsbrev

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.