- En ny sæsonbillet er blevet tage overraskende godt imod. Faktisk har flere gæster brugt muligheden for genbesøg 4 til 5 gange i løbet af sæsonen.
- Flere år med en mere målrettet, online markedsføringsstrategi, er begyndt at virke og har også i høj grad bidraget til Nyvangs synlighed og det øgede besøgstal.
- Gentænkning af de mange traditionelle events, samt en perlerække af nye arrangementer, med stor inddragelse af Nyvangs frivillige, har også haft en stor betydning for forøgelsen af besøgstallet. Et eksempel er temadagen om Operation Möwe i september.
I april åbnede vi med omdannet billetcenter og nyt billetsystem. Billetcentrets omdannelse har fokus på publikumsflow og selv med nogle opstartsudfordringer, har det vist sig at være en succes. Ligeledes kan vi også konstatere, at gæsterne har taget rigtigt godt imod det nye billetsystem, hvor man køber en sæsonbillet, der kan bruges igen og igen. Nogle gæster har brugt deres billet 4 til 5 gange i løbet af sæsonen. I forbindelsen med det nye billetcenter, flyttede vi Museumsbutikken ned til udgangen. Det har givet et bedre overblik over de mange dejlige varer og produkter. Både Butikslauget og Billetlauget melder, at gæsterne har taget rigtigt godt imod forandringerne.
Alle arrangementer og events på Nyvang er båret de mange fremragende, frivillige kræfter. Det er disse kræfter, der gør det muligt at afholde vores store events som Nyvang Besættes, Høst i Nyvang og Jul i Nyvang. Det samme gør sig gældende for Fuld Udrykning, Veteranflydag, Damp og Nostalgi, Liv i Landsbyen og alle ferieaktiviteterne. Men i år har det i særlig høj grad været skønt at se, hvordan nye arrangementer er opstået. Arrangementerne har variereret i størrelse, men fællesnævneren er, at det er de forskellige laug, der har budt ind. I år har vi derfor haft både dukkehospitaler, tuberkulosedag, fremvisning af husmoderens elektriske hjælpemidler, en ekstra Fuld Udrykning og en hel temadag om Operation Möwe; dagen hvor dansk politi i 1944 blev interneret og sendt i arbejdslejre. Det er fantastisk at opleve den sprudlende energi og idérigdom blandt de mange frivillige og vi kan vist godt love, at 2025 vil byde på endnu flere nye, spændende arrangementer.
Oplevelsescenter Nyvang har i tråd med den generelle trend indenfor markedsføring, øget sin online tilstedeværelse. Det betyder blandt andet en ny og forbedret hjemmeside og målrettet kommunikation på Facebook og Instagram. Med en øgning af besøgstallet på over 10% ift. 2023, tyder det på, at vores budskaber kommer ud over kanten.
2024 har budt på flere nye tiltag. Blandt andet har vi forsøgt os med at pynte mere rundt om på området under Høst og Jul. Vi takker mange gange for alle de positive tilkendegivelser vi har fået på dette; det kommer vi til at fortsætte med næste år. Ligeledes har vi for første gang været klar med en oversigt over hovedprogrammet for 2025 til uddeling under efterårsferien og Jul i Nyvang. Denne pamflet er simpelthen blevet revet væk og vi konkluderer derfor, det var en velkommen tilføjelse. I år forsøgte vi os også med et Black Friday-tilbud: 500 voksenbilletter til Sæson 2025 blev på bare 40 minutter revet væk, så det gør vi nok igen til næste år.
Oplevelsescenter Nyvang har tilknyttet over 600 frivillige. Nogle lægger dage, uger og måneder herude, andre møder ind et par gange i løbet af sæsonen. Om det er det ene eller det andet, så er det disse mennesker, der er villige til at donere deres timer, der bringer Nyvang til live. Det er de frivillige, der slår rekorder i solgte pølser og flæskestegssandwichs. Det er de frivillige, der bemander huse, værksteder, butikker, biler, fly og produktionssteder. Det er de frivillige, der møder gæsterne med åbne arme, varme smil og gode historier fra en tid, der faktisk ikke er så langt væk. Det er, kort sagt, de frivillige, der skaber oplevelserne i Oplevelsescenter Nyvang. Det er derfor også de frivilliges fortjeneste, at Nyvang igen i år har hevet en publikumspris hjem: Danmarks Bedste Museer 2024 – Sjælland og Øerne!
Nu går Oplevelsescenter Nyvang i hi, mens vi forbereder Sæson 2025. Når vi åbner igen, vil vi fejre, at vi har åbnet en apotekerhave og at Halfdan Rasmussens sommerhus i juli fandt vej ud til os. Vi vil også prøve kræfter med påskeaktiviteter. Men før alt det løber ad stablen, glæder vi også til at præsentere jer for vores nye bestyrelsesformand. Hvem denne person er, vil vi dog vente lidt med at afsløre.
Skulle I have spørgsmål er I velkommen til at kontakte direktør Frits Thorarinsson på e-mail ft@andelslandsbyen.dk eller tlf. +45 5458 0905.
- En ny sæsonbillet er blevet tage overraskende godt imod. Faktisk har flere gæster brugt muligheden for genbesøg 4 til 5 gange i løbet af sæsonen.
- Flere år med en mere målrettet, online markedsføringsstrategi, er begyndt at virke og har også i høj grad bidraget til Nyvangs synlighed og det øgede besøgstal.
- Gentænkning af de mange traditionelle events, samt en perlerække af nye arrangementer, med stor inddragelse af Nyvangs frivillige, har også haft en stor betydning for forøgelsen af besøgstallet. Et eksempel er temadagen om Operation Möwe i september.
I april åbnede vi med omdannet billetcenter og nyt billetsystem. Billetcentrets omdannelse har fokus på publikumsflow og selv med nogle opstartsudfordringer, har det vist sig at være en succes. Ligeledes kan vi også konstatere, at gæsterne har taget rigtigt godt imod det nye billetsystem, hvor man køber en sæsonbillet, der kan bruges igen og igen. Nogle gæster har brugt deres billet 4 til 5 gange i løbet af sæsonen. I forbindelsen med det nye billetcenter, flyttede vi Museumsbutikken ned til udgangen. Det har givet et bedre overblik over de mange dejlige varer og produkter. Både Butikslauget og Billetlauget melder, at gæsterne har taget rigtigt godt imod forandringerne.
Alle arrangementer og events på Nyvang er båret de mange fremragende, frivillige kræfter. Det er disse kræfter, der gør det muligt at afholde vores store events som Nyvang Besættes, Høst i Nyvang og Jul i Nyvang. Det samme gør sig gældende for Fuld Udrykning, Veteranflydag, Damp og Nostalgi, Liv i Landsbyen og alle ferieaktiviteterne. Men i år har det i særlig høj grad været skønt at se, hvordan nye arrangementer er opstået. Arrangementerne har variereret i størrelse, men fællesnævneren er, at det er de forskellige laug, der har budt ind. I år har vi derfor haft både dukkehospitaler, tuberkulosedag, fremvisning af husmoderens elektriske hjælpemidler, en ekstra Fuld Udrykning og en hel temadag om Operation Möwe; dagen hvor dansk politi i 1944 blev interneret og sendt i arbejdslejre. Det er fantastisk at opleve den sprudlende energi og idérigdom blandt de mange frivillige og vi kan vist godt love, at 2025 vil byde på endnu flere nye, spændende arrangementer.
Oplevelsescenter Nyvang har i tråd med den generelle trend indenfor markedsføring, øget sin online tilstedeværelse. Det betyder blandt andet en ny og forbedret hjemmeside og målrettet kommunikation på Facebook og Instagram. Med en øgning af besøgstallet på over 10% ift. 2023, tyder det på, at vores budskaber kommer ud over kanten.
2024 har budt på flere nye tiltag. Blandt andet har vi forsøgt os med at pynte mere rundt om på området under Høst og Jul. Vi takker mange gange for alle de positive tilkendegivelser vi har fået på dette; det kommer vi til at fortsætte med næste år. Ligeledes har vi for første gang været klar med en oversigt over hovedprogrammet for 2025 til uddeling under efterårsferien og Jul i Nyvang. Denne pamflet er simpelthen blevet revet væk og vi konkluderer derfor, det var en velkommen tilføjelse. I år forsøgte vi os også med et Black Friday-tilbud: 500 voksenbilletter til Sæson 2025 blev på bare 40 minutter revet væk, så det gør vi nok igen til næste år.
Oplevelsescenter Nyvang har tilknyttet over 600 frivillige. Nogle lægger dage, uger og måneder herude, andre møder ind et par gange i løbet af sæsonen. Om det er det ene eller det andet, så er det disse mennesker, der er villige til at donere deres timer, der bringer Nyvang til live. Det er de frivillige, der slår rekorder i solgte pølser og flæskestegssandwichs. Det er de frivillige, der bemander huse, værksteder, butikker, biler, fly og produktionssteder. Det er de frivillige, der møder gæsterne med åbne arme, varme smil og gode historier fra en tid, der faktisk ikke er så langt væk. Det er, kort sagt, de frivillige, der skaber oplevelserne i Oplevelsescenter Nyvang. Det er derfor også de frivilliges fortjeneste, at Nyvang igen i år har hevet en publikumspris hjem: Danmarks Bedste Museer 2024 – Sjælland og Øerne!
Nu går Oplevelsescenter Nyvang i hi, mens vi forbereder Sæson 2025. Når vi åbner igen, vil vi fejre, at vi har åbnet en apotekerhave og at Halfdan Rasmussens sommerhus i juli fandt vej ud til os. Vi vil også prøve kræfter med påskeaktiviteter. Men før alt det løber ad stablen, glæder vi også til at præsentere jer for vores nye bestyrelsesformand. Hvem denne person er, vil vi dog vente lidt med at afsløre.
Skulle I have spørgsmål er I velkommen til at kontakte direktør Frits Thorarinsson på e-mail ft@andelslandsbyen.dk eller tlf. +45 5458 0905.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så du altid er med på noderne og ved, hvad der rør sig i Oplevelsescenter Nyvang.